< Home

Avd 27,US , en fredag jag vill glömma

Jag får klaga hur mycket jag vill i min blogg och känns som att det inte är bara massa klagande utan det har verkligen varit ett rent helsike denna vecka.
Ni har jue förmodligen läst hur slutet på förra veckan artade sig, i fredagskväll så mådde jag betydligt sämre och jag höll nästan på att svimma hela tiden. Mor min blev väldigt orolig och vi fick en ny tid till Jourcentralen här i stan. Dom befarade halsböld. Väl där inne efter mycket om och men från min sida, så konstaterade doktorn att Öron-Näsa-Hals jouren tar emot mig i Linköping.
Kunde inte för min värld förstå hur jag skulle klara resa in dit, klarade knappt från Verkstan i Motala till Sjukhuset:S
In kom vi och väntade på doktorn som direkt ville börja bedöva i "bölden" sagt och gjort. Sprutade på vätska som smakade skit (kunde itne svälja) så spott spott och åter spott.
Sen tog han fram nålen.. den skulle jag inte sett:S uhh.. Bedövade med den med kanske 8stick.. Smärta!!
Nästa nål fram och sticka och se om dom fick ut något innan dom skulle lägga ett snitt.. Usch ryser när jag förklarar..
Sagt och gjort dom hittade inget.. dom lade in mig över natten för att ge mig vätska eftersom jag även i nuläget varken ätit eller druckit sedan i onsdags- Dom ville ge mig näring och vätska i droppet..
FIck åka hem lördage efter ännu en omgång stick och smärtstillande..Emelie grät.. damn..pain pain. Inget hittade dom. Fick en ny tid på söndag (idag) och Mami kom och hämtde mig, sov i stort sett hela dagen men efter att ha fått antibiotika intravenöst så mådde jag lite bättre-. Fick lite tid att andas skönt!
Idag var vi där inne igen men dom beslutade att inte försöka för det såg mycket finare ut.. men krävde att jag måste försöka stoppa i mig hur ont det än gö.. Så det ska jag försöka gö idag.
Men Doktorn ville inte att jag skulle jobba förän slutet på veckan och det får vi se.. Nog för att jag blir andfådd bara jag rör mig från sängen till toan men endå..

Mammas klocka ord..
Emelie ditt CRP normalt ligga på 10 ditt låg i fredags på 160- Då börjar jag förstå att jag inte varit riktigt med..

Nu ska jag försöka bidra med det lilla jag orkar i den pågående flytten..
Internet kommer inte finnas förrän nästa vecka om ens det.

Take care


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0