< Home

Match-Bara en skada(?)-Domarskandal!

Vet ärligt talat inte vart jag ska börja..
Åkte till Landsbro idag (lång skogsväg genom småland) för att ställas inför ett Krig! Vi var beredda på ett fysiskt tungt lag och med mycket fult spel..
Kommer fram till en mycket nostalgisk arena Borovallen .
Efter första anblicken på planen så förstod vi direkt varför dom var fysiskt tunga.. så himla liten plan.. Eftersom vi är ett lag som älskar att springa så var det kanske inte det ultimata.. Men inget är omöjligt när två lag står där ute..
(trodde vi)
med en domare som håller samma klass som div6 domarna hemma i stan och AD som precis lärt sig vifta rätt med flaggan så blir man mycket förvånad att det inte var mer skador.. LIVSFARLIG MATCH!
Ett ex på deras "kompetens" våran målvakt har bollen i sin famn tydligt ser man att hon håller den.. då kommer en landsbro spelare och manglar ner henne rakt från sidan och tar bollen som Carro så klart tappar efter en 70kg galning i sidan.. och gö mål. Domar(fula ord) blåser mål. SNÄLLA!! Hur kan det möjligtvis bli mål, frispark..!
Inte mycket att gö åt det bara att kämpa vidare.. dock blev matchbilden ganska spänd efter denna incident, många förbannade spelare och ledare över domarens beslut.
Smäller ihop med en tjej och min fot ,där jag har icke existerande ledband ,får sig en härlig smäll, efter lite hjälp av coachteamet så får jag igång rörligheten och kan fortsätta kö (klokt eller ej, den ser ut som en tennisboll nu och med tanke på vidare skador under matchen..)
Halvtid pratar vi om att domaren inte är med i denna match alls han tillåter verkligen allt så det är bara att gå ut lika aggresivt och ledsen att säga det men att kö fult tillbaka.. (vi är dock kanske som tur är väldigt dåliga på att spela fult, vi lirar hellre!)
Matchen drar igång och vi får en bra och högpress på en gång och bibehåller den ganska länge.. missar dock lite halvbra chanser. Landsbro får ett skott i ribban och en retur ska "röjas" men så blir inte fallet.. landsbro tar tillvara på våra misstag och sätter den. (inget snack om saken)
Det är fortfarande riktigt dålig stämmning på planen, allt är tillåtet, regelboken är bara tillför att titta på verkar det som.
Vi får återigen upp en bra press och försöker få ut våra aggretioner i närkamperna och i våra passningar. Jag kommer och ska nickskarva ett inkast, mycket riktigt det gö jag med, grejen är att jag har en tjej bakom mig som tänker samma tanke fast att den ska fram, så hon halvsent in (vad jag fått höra i efterhand) i duellen nickar hon in i mitt huvud. Jag känner att det smäller till som fasiken, publiken (alla 165) ojar till på läktaren, det var precis bredvid dom. Jag känner mig lite vinglig och kollar vad som känns blött och ser handen helt nerblodad.. suck! Där ligger man på backen med en liten spricka i skallen, Nea skriker, HELLA EMELIE BLÖDER KOM! haha bra tack för den lugnande rösten Nea! :)
Slutar med ett stort inlindat huvud, en smärta som var mycket påtaglig!, och en bår lika nostalgisk som borovallen. Ambulans kom till plats och dom snälla sjukvårdarna förstod att jag inte ville sy hehe livrädd! så den manlige sjukvårdaren börjar fläta håret så att det ger samma effekt som stygnen skulle gjort:D Tack!
Fick duscha lite eftermatchen ialla fall trodde jag hade fått bort allt blod, kände förut i huvudet och det hade jag inte fått...
Så jag vill faktiskt dissa lite våra blodkärl på huvudet.. :)
Ser fram emot en smärtsam natt med blod på kudden, mysigt.
Inte nog med detta, liggandes inne på båren så hör jag ett jubel, dom ... gjorde ett 3:e mål. FAN!
Säger bara en sak.
Väldigt Välkomna till Lundbyvallen i höst, nu jäklar är det krig. Ska springa sönder er..!!!!!!

Ahhh mycket aggretioner kvar!
Irriterad över mina skador nu iaf.. va händer liksom!!??


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0