< Home

Front-row, destiny?

Lyx light but still.. LYX!
Fantastisk god mat, arrangemang, service.. och sist men absolut INTE minst, KAKBUFFÈN!
Fimpa dom tråkiga kanelbullarna och gö plats för Daimtårtor, Morotskakaor, Beskvier, Singoall Kex, någon annan tårta som såg mysko ut. Eftersom vi var på en konferens i idrottenstecken så var det även buffé av bär,meloner,annans.. m.m
Kan inte ens hälften av det "gröna" borde. Tog faktiskt inte alls så mycket som min inre röst sa,tur det!
Tobbe var inte blyg tur det liksom!! Härlig som få är han!
Kändes väldigt bra när vi hade Workshops på söndagen, vi i Östergötland ligger långt före många andra distrikt.
Bästa gruppen, LÄTT! Vi har den enorma turen att få ha Gillis som mentor.
Maaan han är stor i fotbollsvärlden. Vi var utan honom på lördagen för att han hade middag med Sverige och Portugal.
Vi smsade att vi ville ha kaptenernas autografer.. ja vi försökte med allt , han sov liksom på samma hotell som dom.
Allt annat hade varit "tjänstefel" av oss som Förbundsledare 2010.
På söndagen anlände Gillis med ett stort härligt leende som bara han kan..lite mystisk säger han. -Jag såg smset men vi åt..
HELLO!
Men vi kom överens om att vi skulle åka med Gillis till spelarhotellet och se till att spelarna hade allt dom behövde.
Vi bjöd in oss till Kingens svit..(han var bara inte medveten om det)
Tyvärr var vi för trötta efter matchen så vi åkte till vårat hotell istället.
Förvrängd bild av läget..? : P

"Vi fimpar tanken på Powerpoint jag kör med Tommypoint!"
Klockren!!
Tommypoint visade sig vara gammal hederlig overhead.. haha!
Föreläsningen var så naken och ärlig! För att försöka få er att förstå så kan jag berätta att den var känslomässig på så många olika plan. Tommy vandrade mellan helt otroliga berättelser från sin tid som Förbundskapten till hans vardagsliv som idrottslärare och människa. Vilken människa han är sen!
Så passionerad i att få människor att uppskatta livet och det man har. Helt otroligt.
Han tog tag i mig och skakade min hand samtidigt som han strök mig på armen och visade ett exempel hur lite som krävs för att visa respekt.
Han träffade rakt i hjärtat på vissa saker. -Tid för reflektion. -Ödmjukhet. -Glädje för livet. -Lyhördhet. -Kommunikation. -Bekräftelse.
Viktigaste av allt betonade han att man måste ta hand om dom man har, vårda relationer!
Tommy -The King!

Måste erkänna att jag allt var lite orolig inför vem jag skulle dela rum med. Jag hade ingen rumskamrat från vårat distrikt utan en Thörn från Örebro.
Det visade sig att både hon och jag sprungit om varandra uppe på hotellrummet för att försöka se vem den andre var.
När vi väl träffades så var det en klockren matchning. Josefin Thörn, Örebro född -84 ursprungligen från Vingåker.
Har sagt det förut och jag tror stenhårt på ödet..läs ordentligt vad jag skriver nu..
Josefin har haft en tränare (var tvungen att fråga kände det på mig) i Vingåker som heter Arne Leo. Arne Leo är Hamberg familjens vän sedan barnsben. Hur tippat är det liksom?!
Sa det innan till mina östgötavänner att jag känner på mig att jag kommer ha en koppling med tjejen.. Visst hade jag rätt.

Min magkänsla brukar inte ljuga..därav att jag är lite orolig nu.
Men jag har backat nu.
Mitt hjärta är insmort i olja och det är förnärvarande väldigt svårt att hålla det i händerna utan att tappa det. Gränsen mellan att ha hjärtat och tappa det är hårfin men det går bara man kan hantera det vilket inte funkar så bra just nu.


Kan uppdatera er om läget med TELIA-ärendet idag.. 45min tog det för att jag ens skulle få hjälp av dom. Han bara -Vi ringer Nokia och hoppas för din skull på lite Good will..
IDIOT!
Dom menade att telefonen var död nu för att felen som jag lämnat in den för har "brytit" ut totalt nu och det är p.g.a yttre åverkan.
Emelie har varit jävligt arg idag.

Mange och Bror snart drar vi från skiten!!!!
SWEET.


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0