< Home

Dagen vi hoppades på att vi hade nio liv..

03.30 vaknade jag av ett sms från finaste, väldigt bra start på min Låååånga dag.
05.00 gick jag in genom dörrarna på kontoret i Linköping, helt ovetandes av vad som skulle hända denna dag.
06.45 Vi möter upp gubbarna vi ska jobba med i Norrköping.
Det var här våra hjärtan började slå lite fortare än några minuter tidigare, inga saker på marken så långt
ögat kunde nå.
Vi alla fyra böjde huvudet bakåt och såg ett räcke på taket, DÄR UPPE skulle vi jobba idag. OH MY!!
Nee men okey inte ett dugg rädda, nej nej. Hur vana som helst.
Vi tog oss upp med skakiga ben och till en början var det verkligen "snabba rörelser" mellan allt man kunde hålla sig i.
Efter ett tag blev vi mer "vana" och rörde oss endå vad jag tycker väldigt bra på taket. Inte sant Khilan. HAHA.
i 8,15H var vi på det där förbannade taket.
Helt utan säkerhetslinor och staketet satt där för syns skull berättade dom för annars var det så många
som ringer och klagar.
Inte säkert någonstans!!!
När vi väl var där uppe såg jag många möjligheter till riktigt fina kort, Khilan garvade åt mig. Tänk om man hade haft en grym kamera och bara fått ta hur mkt kort som helst:)
Vi satte våra mobiler på prov, pallade dom flumkort eller ej? 

Jobbet.
Vi började med att lägga alla takpannor i högar (dom tog aldrig slut heller) sen skulle dom i skopan och lyftas
ned till marken. TUNGT!!
Efter det skulle vi skruva bort den lilla säkerhetsgrejen som var kvar längst ner, jo jag tackar.
Sen hade dom bestämt att "stången" som löper längst med nocken där man vanligtsvis sätter säkerhetslinan
den skulle bort med, då fick vi gö det. Som att det gick bra, nee inte direkt. Men det gjorde det inte för 54åringen
Ronny heller.
Säger bara en sak; Infon om jobbet vi fick innan vi tackade ja, Bära tungt, och det är takpannor.
Nästa gång vill iaf jag veta om jag ska stå på ett trevåningshustak och förstöra ryggen.
Smärta smärta smärta.
                  


Som sagt flum pics is the shit!
Vi hittade ett gammalt mjölk paket sedan -82. Coolt!
Btw så tror jag bara(!) det var två hål i taket där folk rasade igenom. Det var såå mögligt, vi jobbade på kexchocklad!
Första och absolut sista gången!

Khilan och Jag är fan grymma, inga brudar man leker med.
Titta bara på korten, hon med verktygen i handen och jag med min XXL t-shirt och en maskin i högsta högg,SE UPP!

Veckans lärdom; Det är inte höjden ni är rädda för utan djupet!


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0