< Home

Ich bin ein Berliner

Berlin, Berlin, Berlin Beer-(l)in. Jag saknar Berlin.
Vad som skedde när transfern tog oss från flygplatsen in mot centrum är nog ingen som vet
(men visst var det en nudiststrand längs med den enormt stora vägen, tyskar!!).
Berlin gick från att vara helt inne på gråskalan som större delar av England (i mina ögon) befinner sig i till att surfa upp på regnbågens alla färger och imponera från timme till timme.

Vi var på uteställen som bland annat låg in the middle of nowhere, den ena hade pool ute i vattnet samt en fet
strand med träterass, den andre var helt och hållet byggt av containar och där fann man 
konstnärer som stod med sprayflaskan i högsta hugg. Det besöktes klubbar som såg ut att ha enorm potential
tack vare inredningen med "sängar" av skinn men som svek då manfick spriten i ett glas och virket för sig, bara
att sätta igång och blanda.
Som vi alla har lärt oss så finns det alltid en skatt vid regnbågensslut, så även denna gång.. utsidan var som vilket ställe som helst, men när du väl klivit innanför ridån av en normal nattklubb så tappade man hakan.
Först möttes man av dansgolv och barer precis som det brukar vara efter entrén men sedan ute på innegården behövde man nypa sig i armen (här någonstans hade jag lika väl kunnat snubbla och tuggat sand, tackvare att min haka föll så snabbt mot backen).
Allt var så tropiskt på någotvis, marken var täckt av sand, det var barer lite överallt, fullt med sköna bord och diverse stolar/bänkar, en stor kille vid BBQ-grillen, på den motsatta väggen gick någon enorm projector på och visade Betty Boop som stumfilm. Det är nu jag inte ens har kommit till det coolaste... Vi tittade upp och där, 4 våningar upp, såg vi mer fest och av ren nyfikenhet skulle det såklart inspekteras.
In i trapphuset som var fullt med graffiti,på våning 1 och 2 hittade vi galna konstnärer som hade en lika galen marknad av deras konst. På våning 3 en bar, på våning 4 var det närmare 7:e himlen än något annat, bar, soffor, människor och en fantastisk utsikt. Du vände dig om och trodde du såg Marilyn Manson men i självaverket var det bara en annan pundare som ville sälja lite kokain. Jag ville bara hänga mig ut över kanten och skricka all in!

Den här resan, är en av dom bästa på otroligt länge.
Något jag lärde mig var att äldre människor är immuna mot alkohol , efter en viss konsumerad mängd.
Dom körde och som dom körde.. En legend, "Farsan", gav oss ett leende och berättade hur hans två-veckorsperiod skulle komma och se ut, busy!, så han sa lite lätt - Det är därför jag har tagit det så lugnt nu på resan.
Han har kört och varvat många i gruppen under dessa dagar.

Det finns inget vackrare än ett leende som kommer från själen.

Jag har hitta några störtsköna själar som absolut är värda min tid. Världen är så löjligt liten ibland, det kan man aldrig säga för många gånger , för man blir lika chockad varje gång en "Du SKÄMTAR!!??" -situation uppstår.


Av någon konstig anledning så har jag en tendens att fastna för bra klipp från alla dessa talangtävlingar.

Jag önskar att denna kvinna bara sjöng hela tiden, så otroligt het när hon sjunger, men vad hände sen, 14 år?
http://www.youtube.com/watch?v=Uz0GOlLoeBQ


Behöver du lite energi så ger den här mannen dig en bra spark i rumpan.
http://www.youtube.com/watch?v=mzj9z8QDTfU



Auf Wiedersehen


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0