< Home

Perspektiv

"Om du hittade en ölburk på gatan inte skulle du gå in till Rema 1000 och fråga om dom ville ha den?"
Rema  1000 är en matbutik för er svennar som inte vet.

"Om du hittade en diamantring så skulle du inte lämna in den till Narvesen!"

"Om det är problem att splitta sista femhundringen så lägg den i kassan bara..."

Aleks fick till det igår, nu skulle det vara norska på dessa egentligen men digger ikke.
Att ha plus och att skänka, det bränner till lite extra, inte bara i Norska gutters själar.

Någonstans har jag en enorm portion hat/kärlek till mitt jobb på Fugazi. Någonstans.

Letar i gaderoben efter Sodexho-loggan, finner den inte.  Tar en frystejp och skriver Sodexho med knapp läsbar
handstil. Sätter den på vänster bröst. Knyter på mig en ovikt bandana så jag liknar en piga. Tittar bort mot skurhinken
och vårat städmaterial som består av diskborstar och trasor.
Nu mina vänner, nu ska vi städa trappen. Vi bojkottar tandborsten vi jobbar större - diskborstar is the shit.

 

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0