< Home

14 Januari 1986

Vaknade imorse av ett telefonsamtal från någon blomsterbutik från Oslo som skulle komma med ett bud. Inte butiken då men ah ni fattar (annars är ni fan inte smarta). Dom berättade att det inte var möjligt att komma innnan 10 som avsändaren (familjen?) ville så vi skulle hålla oss hemma mellan 16-18.
Jag började snooza, Muttis studdsade upp. Helt appropå hör jag en sång och ser några tända ljus.
Hon har gjort frukost på sängen och satt dit några värmeljus. För fan vad hon är underbar!
Mitt i sången hörs ett knack sen en ringklocka, det var hyresvärden och rörmokaren som var tidiga.
Två rör i köket hade frusit sönder p.g.a att värmen varit av(!!) så dom lagade dom och fixade ny kran, ny toa-sits och stoppet i kranen vid handfatet.
Som alla hantverkare så funkar inte vanlig tidsuppfattning utan det drog ut på tiden,Muttis hela dag gick åt att vänta på honom mellan 09-16.
Malin klev upp och gjorde sig kontaktbar på sitt älskade facebook. Ni ska se hennes söta lilla dator. Snacka om att förstoringsglas behövs om man ska se vad det står.
Nåja. Jag stack iväg till Elixia och gav mig själv ett gymkort i födelsedagspresent. :)
På jobbet så var det Cubus-ordrar så långt ögat kunde se. Boring! Men ett måste. Sista två timmarna kom Stephen på att jag fyllde och sa att alla som fyller brukar få en flagga på sitt bord. När 19.00 rasten kom kom chefen in med norskaflaggan och gratulerade. Söt!
Hemkommen från jobbet står M och lagar köttfärsås och makaroner (Obs! Självklart konserverad köttfärs:) ). Rätt som det är så börjar hon duka fram lite fat och skedar.. Kvinnan hade gått och köpt en svindyr Daimtårta för min skull. Eftersom dom inte hade grädde där så köpte hon tre chockladbitar extra. Vilken vän!!
När vi ätit oss mätta åkte småflaskorna fram, hehe.
Malin ringde och styrde upp planerna för kvällen. Eirik anlände och vi knallade bort mot puben. På vägen dit så visade han lite olika vägar. (haha!!)
En långpromenad senare så satt vi där med glaset i vår hand och ölen i strupen - som jag har längtat.

Tack alla ni som skickat sms, mail, meddelande på facen eller ringt. Värmer så himla mycket.
Många har hört av sig som jag inte trodde skulle gö det och några andra gjorde tvärtom.
Hm..
Fick ett slag i magen idag på jobbet.  Ett tecken? Där stod den och helt plötsligt så hade jag så mycket tankar och minnen som upprepades i huvudet på mig. Huvudvärk på den.

People always leave..
It´s my turn now.
Goodbye!

Dagens fundering; Varför är alla stols-säten i Oslo´s tätortstrafik näst intill framåtlutade? Ergonomifaktor -10.


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0