< Home

R.I.P ungdomen - Bacon 30år!!

Då har Nörden, Bitterfittan, Bacon, Gullan, Majsan, (ja kärt barn har många namn) nått 30år. Grattis!!
Gårdagens kalas var en klockren femma. En hög sådan.
Morgonen började med lite träning på Feelgood som sedan resulterade i lite shopping. Det blev den gröna pulsklockan.
Nöjd och belåten åkte jag mot Multihallen - Team Sportiahallen där folk strömmande in med nervösa leenden på läpparna. Fotbollstunering var startskottet för kalaset. Efter lite strul med diverse lampor så hittade vi en hall som passade. 
Vi ryddade upp och sopade rent golven då hallen var i renoveringsfas. Time to play!
Om man var ringrostig, Att man var! Men så himla skoj var det. Sista matchen började vi spela något som liknade lite fotboll.
Känslan infann sig här.
Efter tuneringen som vi kom (host) sist i.. serverades det pastasallad och saft. Där satt vi ca 30 personer, svettiga och härliga. Fick tankarna tillbaka till lågstadiet och friluftsdagarna man hade.

Kvällen började hos Elli med lite pyssel då Mange och jag var ute i god tid med diverse gratulationskort/bok.
Tror vi kan tacka Bettan för hennes fina textande.
Fröken Elinore ska ha en eloge för förbättringen i musikhyllan. Det var på tiden!

Det finns inte många, om ens någon, i min närhet som kan konkurrera ut fröken Bacon när det kommer till att fixa fester.
Hur lyckas du varje gång?
Planeringsskillsen är ruskiga.
Maten, lekarna, föräldrarna plus vit hund vid namn Ozzy, folket.. ja allt var perfekt.
Sen kom man till det här som kallas val. Val gö man hela tiden ibland bättre och ibland sämre. Jag har bestämt mig för att inte ångra mina val. Så jag erkänner, jag tog tre kladdkaksbitar ;). Mums.
Inte det valet ni tänkte på kanske?!
De smarriga som ni vill läsa tänker jag inte bjuda er på, pissigt va?
Jaa ni livet har mycket att erbjuda det är helt klart.
Känslan stämde.

Med tanke på ovanstående mening så träffades Petra och jag för lite planering, det gick inte alls skulle man kunna säga.
Syrran gick loss med sprutgrädden och där någonstans gick det utför.
Är det nu jag väljer ett mer eller mindre passande stycke att skriva om hur ont jag har i min ena bröstvårta. Vad gö man inte för att få igång er fantasi. Vi bjuder på den helt enkelt.

Hångelorgie från gårdagen kommer upp som ett suddigt minne, vad skedde där?
Kort och gott så gillar alkoholen samma som jag, galna saker. Ibland lite för galna för det bästa.
Ska vi spetsa till inlägget med en klycsha? Klart vi ska. Jag ska aldrig mer dricka alkohol!
Nästan sant ialla fall. Nu är det stopp med onyttigheter som bryter ner musklerna. Bye bye partypeople ;).

Hem till kära Oslo imorgon, tidigt med, vad gick fel där kan man fråga sig. Landar runt tre hemma i lyan taggad för visning. Håll tummarna att dom ringer imorgon som bestämt.

Köping var som alltid, jobbigt, ångestframkallande och sorgset.

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0