< Home

Mina tankar gar till er...

Update from Spain.



Klev av planet knallade glatt forbi alla turister tackvare att jag reser latt. Har alltid onskat att bil mottagen pa en flygplats och det blev jag. Sen vet jag inte om min "drom" inneholl ett penntroll som var brun som fa, men enda valdigt kansloladdat. Mami har fatt sa jakla mycket farg. WOW! Tanten kan fortfarande.

For att aterga.
Kevin var kelig som fa och skulle halla handen med big sis som precis hade anlant. Vi reste 4mil fran Alicante och fick se bade Falmingos och saltberg.
Klockren lagenhet det maste jag saga, pool for oss som bor under en och samma president ( ca 20 lagenheter).
Horde att det regnade hemma sa tankte bara beratta om min forsta dag pa stranden La Mote.
Vi gick upp tidigt och var nere pa beachen runt kvart over nio. Da var det redan varmt och bra med folk.
Kevin och jag sprang och kastade oss i vagorna som var riktigt lekvanliga. For stora som sma.
Emelie tittade nyfiket bort mot ena sidan av stranden och undrade genast vad som fanns bortanfor den horisonten.
Sa for att stilla min nyfikenhet tog jag pa mig shortsen och drog ivag pa en loprunda. Har behovs inga skor eftersom att jag sprang precis vid strandkanten. Magisk kansla att springa och kanna hur havet slar mot fotterna. Inte helt fel att man moter folk med surfingbrador heller. Tack vettja Lifeguard-folket,. mmm!
Rundan var onekligen tung men riktig skon. Tank om man kunde fa vakna sa varje morgon.
Det jag hittade bakom horisonten var en lika enorm strand som jag precis sprungit ifran. :)

Livet leker.

Igar kvall gick vi lite pa marknad for att forsoka stimulera mitt shoppingbegar och Kevins overskott pa energi (det sistnamda ar det svaraste, tro det eller ej). Pa vagen hem sa borjade varan bil att krangla. Soppatorsk-ryckena tilltog och precis vid ett trafikljus dog den. Tur i oturen var det en ledig parkeringsplats precis dar. Jag fotade och garvade.
Bilder kommer nar jag ar pa norskmark pa sondag. For er info kan jag meddela att det var ryck som paminner om soppatorsk men det var inte sa fallet var denna gang,tyvarr. Imorgon ar bilen lagad igen.

Eftersom bilen kvaddade igar och vi fick ga den korta strackan hem sa blev det poolen idag och ingen strand.
Dagen till ara (forsta semesterdag)  klev jag upp tidigt och pluggade pa takterrassen tills resten av huset hade vaknat. Da knallade vi till poolen och dar har jag slappat hela dagen. Det har gatt forvanansvart bra med studierna. 15 sidor avklarade. Vem trodde de?

Till er gladje kan jag saga att det har varit mulet och soldis idag.
Imorgon hoppas vi pa stekande sol och nya hetingar pa beachen.
For visst ar det sa att Hami kommer ta sig en tur imorgon med om bara tillfallet ges.
Baywatch-looken ar given. Run Pam, Run!
Vill meddela folket att Thaimassage ar avklarad ocksa. Sa valbehovligt. Smarta pa den.

Har precis avnjutit tva timmar pa terrassen igen (maste val sluta dagen som jag borjade den) och har i stort sett surfat klart pa detta mysiga lilla fik.
Dags att spendera pengar.

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0