< Home

Fönsterputs?


Jag vill slå ett slag för idén till infoskylten som sitter vid alla buss/trikk/t-bane stationer. Den är så pass smidigt att den och diverse lokaltrafik synkar så att man vet exakt när den ska anlända. Det här är ingen nyhet någon stans men endå en klockren idé kan man tycka..!
Enda tills man står , dygnsur, frusen, hungrig och allmänt bitter och huttrar samtidigt
som man kan avläsa; 5min, 3min, 4min, 2min, 5min. Dessa är alltså samma tal till samma buss.
Gissa om man huttrade lite mer när jag uppdagade detta.
MEN när bussen väl kom var det lite droppen. Tack vettja imma på rutorna, packat med folk, och dörrar som
inte kan stängas då bussen är för full. Jackpott!
Med tanke på att mitt ansikte så gott som trycktes upp mot rutan och avbildade jag en mindre ovackerb bild på fönstret av den redan ovackra sidan av mig. Jag ville bara skrika "Vilket jävla SNYYYYGGGOOOO!"
Ja ni, ibland undrar jag vad mitt IQ ligger på med tanke på att jag med en hållplats kvar beslutar mig för att knipa en plats som precis blev ledig. Sagt och gjort, där satt jag bra tills jag fick känslan av att projekt kliva av bussen inte alls skulle bli smärtfritt. Min vita riddare var den snälla norska gutten som skrek; Jeg tror alle må gå av!!!" . Inte hade han fel ialla fall.

Nu är det jag och Cityakuten som ska mysa.

Och du.. Imorgon ringer klockan igen, vare sig man vill eller inte. Jackpott?!


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0