< Home

Terrorist?




Ska möta bror på Oslo S var passande nog lite tidig ner så han behövde inte vänta så länge, trodde jag.
Letar runt utanför Burger King men kan inte hitta honom någonstans så beslutar mig för att ringa honom.
Det är nu chocken kommer..
Han-"Jag har blivit tagen av Tullen.."
Jag- "VA?! Meh skämta inte!! Vart är du?"
Han- "Stora ingången.. Jag skämtar inte!!"
Jag- "Är du i Oslo? Och nu är de allvar.. SKÄMTAR du eller inte?"
Han- "NEJ, inget skämt, berättar mer sen... suck."

Följande scenario har utspelats.
Brorsan kliver av på perrongen på Oslo S. Tre civilklädda tullsnubbar kliver fram och tar honom åt sidan. Begär legitimation och ställer upp honom mot civilbilen för visitering.
Han får frågor som;
"Har du något att tulla?"
"Vad ska du göra i Oslo?"
"Vem ska du hälsa på?"
"Hur länge har hon bott här?"
"Vart jobbar hon?"
"Har du utresebiljett?"

Är vi i Bagdad eller Oslo?
Bror hade vist 2 liter alkohol för mycket men fick behålla det med ett gott råd att inte ta in för mycket nästa gång.
Själv tror jag helt klart att det var hans maskeradkostym som charmerade dom stela typerna. Elvis går väl
alltid hem hos folket?

Jag kan själv inte sluta garva åt honom.. haha. Hur stor är chansen? Roligaste var nog att brorsan inte fattar mycket norska och att han inte för fem öre inte hittade tillbaka till Oslo S. Han blev nämligen iväg körd till Tullhuset i civilbilen. Men okey..
Har dom haft span på honom?
Robin kan fan inte ens döda en fluga utan dåligt samvete.. HAHA!
Snälla som dom var så fick han som sagt behålla alkoholen och han fick en vägbeskrivning tillbaka.

Jag dör fortfarande av skratt.






Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0