< Home

Agenda


Det har hänt igen- jag har känt på mig något som visade sig stämma.
Vi tar det väldigt kortfattat från början.
Hade stearinljus tända vid tvn.. tänkte somna till dom som jag brukar då stearinljusen står säkert.
Fick en väldig olust känsla och gick upp för att släcka dom.. tillbaka i sängen kurade jag ner mig under täcket.
  Somnar.
Vaknar upp 06:49 (jobbet börjar 07.00 tjugo minuter utanför stan. Faan!
Har en obehaglig känsla i magen men kan inte sätta fingret på den. Slår upp datorn för att ta ur usb-laddaren då ser jag..
Linda har skrivit följande runt midnatt.
"Emelie.. är du vaken?"
"Emelie hallåå.. känner du hur mycket brandrök det luktar???!!!"
 Linda vibbar mig
"Brinner det någonstans?!?!?!?!?!?"
Efter att jag läst dessa i morse inser jag vad fan som skett.. rusar upp och möts av ett svinkallt vardagsrum- fönstrena på vidgavel överallt. På spisen ser jag mitt stora misstag, min kastrull med potatisar och morötter som jag hade glömt
kokandes mitt i natten.
  Evigt tacksam till Morris som öppnade fönstrena och Maria som uppenbarligen tog kastrullen från plattan.
Glad att vi alla lever.

Nu finns det ett set med 3 nya kastruller i köket och jag har lärt mig att inte laga mina matlådor vid 22:30 igen.

Det har varit vilodag med stora bokstäver idag- ett tungt träningspass med Eirik fick jag på sent som bara den, vi var klara 23.00.
Dagen har spenderats mycket i sängen, sjukt trött. Ja jag vet att jag jobbar lite mer timmar än normen. Men anyway.
Besökte Furuset utanför Oslo där IKEA och Adidas outleten ligger. Kan meddela alla som har tänkt att åka till A. O att det INTE är 700m som alla beskrivningar utan 1200m industriväg.
Mycket nöje!

Vecka 24.
Måndag- sjuk.
Tisdag- 7-15 (EMH), träna, 22.30-... (Fugazi)
Onsdag- 12-20 (EMH) direkt vidare 20.30 (Fugazi)
Torsdag- 12-20 (EMH) träna, plugga!!!
Fredag- 7-15 (EMH), 19-ca 06.00 (Fugazi)
Lördag- Sova, träna, plugga .22.00-ca 06.00 (Fugazi)
Söndag- SOVA, PLUGGA och träna

Bra vecka.. Pjuh!!
Andas, en dag i taget!

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0