< Home

Kontroll


Vaknade i morse som vanligt hoppade väl kanske inte direkt upp ur sängen men upp kom jag.
Drog på mig byxorna och skulle som man bör knäppa knappen.
Jag försökte, försökte och gav det ett gäng försök till. Men jag, Emelie 23 år, var tydligen inte benägen till att klara av morgonens utmaning.
Min tumme som jag så länge haft problem med hade helt enkelt bestämt sig för att vidga i storlek och tillföra mig stor smärta både under natten och morgonen.
Jahopp tänker jag då blir det mjukisar idag. Efter lite eftertanke kom det, tro det om ni vill, lite vett på besök i mitt huvud - bör jag kanske kolla upp vad det är för fel.
Bakgrund till min onda tumme är att jag för 3-4  veckor sedan tappade en tejp-pistol på tummen, eller ja den i stort sett slängdes mot min tumme och jag fick otroligt ont. Men ni som känner mig, så skakade jag på axlarna efter lite svordomar och jobbade vidare. Tjii fick jag.
Efter läkarbesök med diverse röntgen så kunde dom berätta att det inte rörde sig om någon spricka utan en rejäl smäll. Så dom gav mig först en veckas sjukskrivning. Påpekas bör väl att läkaren skällde på mig då jag egentligen skulle kommit in på en gång då detta tydligen kommer om jag har otur ta tid att läka.
SUCK.
Sen säger den söta och alldeles ljuvliga läkaren "Du får gips!"..
Emelie reaktion; Ehh .. Noot! Våga Vägra Gips!!
Musklerna försvinner på två röda och det är bara larvigt.. Så jag fick som jag ville, såklart, och gick därifrån med tejp. Nöjd!

Recept;
Ingen träning! Hur ska detta gå?
Inte använda tummen! Seriöst!?
Ta det lugnt en vecka! Ungefär samma känsla som dom två ovannämda.
Lyssna på kroppen! Försöker!

Meehh skäämta inte om att denna vecka kommer bli tuff.
Nu är jag hemma i Motala och vilar upp mig. Va tusan ska jag sitta och glo när jag inte kan jobba eller träna..



Varför händer vissa saker bara syskonen Hamberg?
Eftersom det var lite folk på tåget så slängde jag upp mina lämmar och lade mig vågrätt med Ipoden på sovinställning. Cosy!
När jag sover som bäst.. ja ni vet jag har hittat ställningen som inte känns någonstans i kroppen, inget armstöd som trycket mot njuren, inget fönster som kyler ansiktet.. allt var perfekt.
Då väcks jag av någon jag tror är en medpassagerare som ska sitta bredvid mig. Helt skräckslagen och yrvaken
raffsar jag ner sakerna som är på hans plats och ber om ursäkt samtidigt som jag lutar mig mot fönstret för att sova vidare. Då säger han; Undskyld , det är kontroll!
Jag yrvaken tar fram biljetten och tror att jag är på t-banan i Oslo. Helt väck!
Sen ber säger han; Tullkontroll! Så bara att raffsa fram Id och besvara på en massa frågor varpå jag har otroligt svårt att göra mig förstådd då jag envisas med att halvsova.
Groggy , eh japp!

På tal om konstiga saker som hänt.
Idag när jag lämnat in mina sjukskrivningspapper till jobbet så hade dom
bittra där uppe bestämt sig för att pissa på oss. Så himlen hade samlat alla däruppe och öppnat upp totalt. Spöregn!
Precis när jag fixat klart inför ruschen ut i regnet så ser jag en man i en vit skåpbil som tutar och vinkar på mig.
Första tanken Inte prata med främmande män susade igenom huvudet.. den klassiska som alla våra beskydande mammor fått in i våra huvuden.
Av någon anledning så tog jag bestämda steg mot bilen och öppnade dörren. Mannen som för övrigt var väldigt snygg frågade om jag ville slippa regnet så länge som möjligt.
Jag skrattade till och tackade ja! Kanon trevlig i alla fall och det slutade med att han körde förbi mig till Oslo S.
Vilken insats! Han skulle alltså förbi city endå.. men så snällt.
Han skulle Mami gilla. ;)

Nu ligger jag snart i samma säng som min älskade Boa.. Fan vad vi ska spoona.. Åhh jaaarråå!
Min syrra hade köpt Julmust och Polly åt oss. Nu lyssnar vi på julmusik och sjunger oss hesa. Otäckt?!
Har överraskat min Bror som var såå bitter för att jag inte ringt och grattat honom. Snacka om att han hade
spytt galla över mitt icke existerande samtal. Stor kram fick jag av både han och Kevin.
Baconförpackningen är också levererad;)




Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0