< Home

Sundsvall, Ånge, Byn - Barndom!


Kära läsare,

jag har nu lovat att någongång inte skriva i gåtor, ni blir lätt förvirrade vilket jag kan förstå men sällan bryr mig om. Ni förstår att förvirring är bra man lär sig hitta andra vägar när man inte riktigt ser vilken den rätta vägen är.
Nackdelen för mig är väl att ni inte kan för fem öre tolka vad jag menar och skriver.
Ni som klarar av att tolka det jag normalt säger face to face ska ha en stor eloge.
Hami`s kommunikationsförmåga är ganska låg.
Ex.
- Jag påbörjar alltid en mening i huvudet och öppnar munnen någonstans i mitten av den och
begär självklart att du/ni ska förstå vad som sades i mitt huvud.
-Jag byter ofta ämnen att prata om. OBS! Detta går alltid väldigt fort.
-Jag pratar i speed som bara Marcha kan hänga med i.
-Jag pratar för mycket vilket i sin tur innebär att ni måste solla vad ni ska lyssna på. Detta blir lätt till en oncirkel
 då ni klokt nog sollat allt.
-Jag pratar fortfarande Västmanländska, dock väldigt, väldigt sällan att det hörs. Men så fort jag pratar med
familjen så glider min dialekt in i sin fina gnälliga ton.
-Jag säger ofta fel saker utan att märka det själv.

Så hörrni en gång för alla, förvirring är väl något positivt. Annars är hela jag en negativ punkt.

Imorgon ska det vara pysselstuga här hemma. Sjukt taggad inför jul (läs; julstämmningen inte julafton, den hatar jag!) 
Ge mig snö så jag får kasta mig ut för backen och bli hämtad av en skoter med en viftande flagga med ett rött kors på.
Jag vill känna doften av nejlikor som är intryckta i apelsiner och hänger i fönstrena med röda sidenband. Jag vill att det ska knarra under fötterna och kunna pula mina vänner när dom minst anar det. (OBS! Pula med ett L!!!)
Nu när jag skrev skoter blev jag väldigt sugen på att åka till sommarstugan i Sundsvall. Älskade barndom!!

Dagens kanske viktigaste punkt.
Jag kräver en klippning av mig själv snart. Ska toppa det snarast. Vad hände med mitt sjuka missbruk av frisörbesök?

Musik under kvällens bloggpoduktion
Julen är här
O, Helga Natt
Nu tändas tusen Juleljus
Himlen i min famn

Bra blandning med tanke på att jag för ett litet tag sen lyssnade på Rage against the machine.
Kan nog lätt skriva under min diagnos - Schizofren.



Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0