< Home

One night in Idre


Okey här sitter jag i en lägenhet på HSB-vägen och har det fint.
Trivs något sjukt bra och jag kan lätt tänka mig att jobba såhär.. dock vetti fan om jag vill jobba i liften.
Att bli en liftvaffe det klingar halvbra i mina öron, men jag gillar V.B endå:)

Har shoppat lite, min favvo mössa som jag såg i Göteborg hittade jag här och tackvare somligas 20% rabatt så blev det ju inte så farligt dyrt. We like!
Har även inhandlat ett par termobyxor vilket var på sin plats. Dom duger så att säga.

Vi tyckte det var kallt igår men i morse när vi kollade på termometern så var det -22, lord säger jag!
Svein kallt vill jag lova.
I backen var det -8 och hos V.B nere vid Ost var det -14.
Inte direkt någon värme.
Ännu en dag med sjuukt fin väder, strålande sol hela dagen!!!

Idag blev det teknisktfel i båda 6-stolsliftarna och dom stod stilla i evigheter, tyckte vi. Närmare bestämt 20 min. Inte direkt så himla länge men om man sitter där och fryser som en stucken gris då är man inte katig.
Ganska kul att se när folk började gå upp för backen och den började gå igen, denna gång på reservmotorn. Kön från knappliften till stolsliften löses upp på ett nafs.. Folk var som galna.
Roligast hade nog dom som fick åka scooter upp för backen, avis!
Bild nr 2, visar folket som köade till knappen.
Hehe.

Jag vill med jue. Men får åka upp till våran sommarstuga i Ånge och se om scootern är kvar och åka lite.
Dock tror jag den inte finns kvar utan att den är såld men jag vet inte, var så längesedan jag var där.
Borde kanske åka upp snart och kika till den gamla stugan.

Ey people idag är det Cityakuten, vilken kväll i kollektivet på HSB-vägen har framför sig. Vi har redan avverkat en måltid bestående av Milla´s recept och lite kladdkaka efter.
Mums!

Imorn åker jag hem och jag vill verkligen inte.
Suck!
Men jag får helt enkelt komma tillbaka!
Helt enkelt!!

Motala imorn kväll är jag er. Ni bör stå till mitt förfogande.. jag behöver all bär- och flytthjälp jag kan få!
Deal??


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0