< Home

Ekvationerna går inte ihop

Sound: Mika-Any other world.

Varför varför varför?

Det finns stunder i livet då man har val av olika karaktär. Många dubbelt så svåra än andra,samtidigt som det finns dom som inte kräver ens en tanke utan att man tar ett val av ren spontanitet.
Varför planerar vi livet in i minsta detalj hurvida vår framtid ska se ut när vi inte kan styra över den? För nej,det kan vi inte,den makten ligger på ett helt annat stadie. Ödet. Och det mina kära vänner det är förutbestämt. Ialla fall om du frågar mig.
Det är inte ögonblicken vi planerar som blir dom mest minnesvärda,utan dom som är spontana. Jag själv är en spontan person,gillar när man lever utan för dom där vägarna som man bygger upp för att skapa framtid. Man passerar vägskylt,skola man tar ofta av mot det mest intressanta alternativet mot ett universitet. Nästa skylt står det jobb på,där väljer vi det som självklart intresserar oss men samtidigt ska det vara minsta ansträning för högsta belöning. Sen när man svängt av kommer man in mot lite mindre gator,man stannar till vid ett rödljus och avaktar tills man anser att det är grönt att åka igen. Sedan svänger man av vid skylten för parkering och parkerar sig resten av livet..
Låter det skoj?
Nae inte enligt mig men det är jue mina tankar. Men tror verkligen på spontanitet. Alla kanske inte passar och bli bakade efter samma recept men min kaka blir godast av det receptet. Det är jag säker på.

I måndags på träningen så fanns det några som berörde mig in på det djupaste. Det var några som hade reflekterat över vad jag skrivit och reagerat och agerat där efter. Vet inte om jag har känt mig så rörd någon gång. Det var som om när man simmar i en pool och tittar undervattnet men samtidigt så har man halva ögonen ovanför vatten ytan så man ser halva världen suddig och halva klar.. Ja kämpade o kämpade för att se så klart jag kunde.
Mitt hjärta slog så hårt och ni berörde mig så mycket.
Har sagt det förr,alla änglar bär inte vingar!

Det finns en som kan läsa min historia utan att öppna upp första sidan. Jag har varnat många gånger hur mycket boken väger och att historien är himla jobbig att ta sig igenom. Men du envisas och läser mig ens utan att öppna boken. Du och jag är så lika men ändå så olika. Finns ingen som du. Vi har snart kännt varandra i 10 år. Är det inte galet hur länge.. Vi synkar du och jag,varje gång ja kliver ur bilen vet jag att förr eller senare kommer du tuta två gånger innan du svänger av min väg.. Oh visst gö du det:)

Är det någon som sett Laila så säg till..!
Jag säger inget som sista text,du vet redan allt. Du&Jag


En katt har jue nio liv..
Det händer saker i våra liv vare sig  vi vill eller inte,vi kan inte påverka framtiden allt finns redan nedskrivet vi vet bara inte vart. Men när det sker saker så ser man livet från andra perspektiv och med andra ögon.
Hur många synvinklar kan man se det ifrån?



Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0