< Home

Home of the Brave

Har verkligen överträffat mig själv.. Lova att inte garva nu.. LOVA sa jag!
Nästan lite pinsamt, men jag kanske är aningen för snäll mot dessa försäljare när dom ringer men tror att det enbart är just för att jag själv vet hur det känns ,svaret är ja det är skiit ,att sitta där.
Förra gången det ringde så sa jag till mig själv,Emelie seriöst säg inte ring en annan dag den klyschan gick inte ens jag på när ja jobbade. Så nu tog ja ton på en gång,som att det hjälpte.. Nee.
Kille i andra ändan malde på är det "Emelie jag pratar med, vi kommer lansera vårens strump kollektion just i ditt område (och stackarn lät hyper entusiastisk som om det vore det bästa som kunde hända just nu)..
Jag avbröt honom flera gånger och sa nej tyvärr ja är inte intresserad och för det andra har jag verkligen inte tid och prata med dig nu. Självklart säger han men detta är fyra frågor det tar fyra sek och sen får du jue prata med mig ;) . Tack men jag tror att jag klarar mig utan dessa lockelser.. Han bara jaha men du får ha en så bra dag som du kan nu då.. haha. Ja bara abssolut det ska jag. Och du tack för att jag fick prata med dig sa ja.. haha han bara garva.
Bra gjort va:) Jag är iaf skit nöjd. Inga lögner utan rakt o snällt bara..

Måste berätta om film nr 2 jag såg igår Home of the Brave vet inte hur många tårar jag försökte hålla borta. Helt klart en skräckfylld upplevelse. Det handlar om några amerikanska soldater som får beskedet att dom ska få åka hem om 2veckor men det blir inte riktigt som planerat. Det är som det står under filmens titel på framsidan Kriget släpper aldrig taget om dig! . Den är lite väl "patriotisk" ibland men det skiter jag i,jag har inga problem med de jag gillar bra filmer och detta var sannerligen en. Det otäcka är att det man får se i filmen är vardag för många familjer.
Ryste exktra mycket när jag såg den gula rosetten i en scen,den såg jag på både bilar och hus när jag var i USA. Det är verkligen nu och här!!
Som sista scen har dom lagt in denna text och då fanns det inte någon fläck på kroppen som inte rös..

Krig börjar precis var man vill,
men slutar inte riktigt där man tänkt sig.
Machiavelli





Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0