< Home

Poliskontroll?

Slutmålet var redan bestämt. Jag hade en lång raksträcka framför mig, det skulle ta tid.
Trots att jag var målmedveten så svängde jag av vid avfarten som ledde till en betydligt smalare väg men
lunde inte låta bli. När man kör fort på småvägarna så känns det som att det går dubbelt så fort an vad det i självaverket gö. Allt omkring bara svishar förbi.
Vilken känsla!

Omgivningen bytte utseende efter en tid och det blev inte alls samma känsla.
Jag styrde mot en påfart som ledde ut till en större väg. Hastigheten var fortfarande hög.
Helt plöstligt small det, bilen började bete sig mycket märkligt, jag blev orolig.
Jag hade kört över en spikmatta som Polisen glömt att ta in, jag visste att det inte var första gången
men inte tror man att den där spikmattan ska ligga kvar än mindre att jag skulle missa den.
Resultatet..punktering och kvaddad bil, verkligen otäckt när man tappar kontrollen på fordonet så där.

Nu sitter jag i en ny bil, med en hårdare front och bättre däck.
Man vill inte tappa kontrollen igen om olyckan skulle vara framme.
Risken är verkligen inte så stor, får helt enkelt se till att vara lite mer vaken.
Gamla bilar är lätta att fästa sig vid men det går ganska bra.
Det visade sig att de var en opålitlig liten bil det där.

Jag är inte rädd för högahastigheter,
bara för Poliser som använder spikmattor istället för att prata med föraren.


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0