< Home

Exponering

20 September
Matchen med stort M (trodde vi) började med sämsta tänkbara spel från våran sida. Med för stora glapp mellan lag-
delarna och alldeles för passivt agerande så fick Vimmerby tid och yta att slå bollarna på. Vi kunde verkligen tacka
högre makter för att vi inte låg under i halvtid. 0-0.
I omklädningsrummet var stämmningen som den borde, jävligt dålig. Efter årets utskällning och taktik snack med vissa
förändringar lovade vi varandra att nu jävlar är det dags att visa vilka som ska hänga kvar.
45 min av stenhårt jobb och tappra försök fick vi till 1-1 tackvare en lobb av Lollo.
Stina sköt strax där innan i stolpen, vi var på gång nu!
Alla agerade tillsammans som ett lag, vi tappade till 2-1 och irritationen hos Södra spelarna var ett faktum.
Vi kämpade och slet så gott vi kunde denna dag men det blev tyvärr förlust.
Nittorp som (överraskande!!) vann över Landsbro med 3-2 knep det vi var ute efter.
Direkt efter slutsignal var det svårt att hålla tillbaka känslorna, tårarna gjorde sig synliga och det började eka i
hjärtat. Tankeverksamheten var i fullgång.
Tack Cao för det underbara bildspelet du hade fixat ihop av mina bilder och min musik ; P.
Verkligen rysningar på den.
Jag kommer inte skriva om tiden i Södra ännu för det är inte slut än.
Nu ska vi se till att vinna sista matchen och få ett bra avslut på Mjölby Södra´s 8åriga vistelse i div.2.
Nog fan är det tungt!!

Åsa har precis åkt hem efter en helkväll med pizza,godis och dricka. Syraattack x100 för tänderna med andra ord. Tandhygenisten själv gav några användbara tips. Det tackar vi för, men att varva Cola,flourtabletter och godis är det
bra menar du. ;) Hihi.
Vi kikade på tatueringar och konstaterad att vi måste ha en tatueringskväll. We like! När vi tittade runt på lite sidor
på nätet hamnade vi på east-street´s sida. Omgjord och fin insåg jag att kortet på mina tatueringar var borttagen.
Eller borde jag snarare säga jag antog att det skulle vara så. Men icke sa nicke. Förut så hade Max 13 sidor av sina
konstverk nu var dom nere i 3. Till min stora förvåning och glädje så hade han valt ut mina..YEAH!!
Grym känsla det blir liksom som ett kvitto på att han är nöjd som fan med dom, precis som jag.

Sitter/halvligger nu i sängen och funderar på framtiden som så många gånger förut.
Inte blir man klokare direkt det kommer att krävas en hel del deep-talk och beslut framöver men det tar jag då.
Nu ska jag fortsätta på min bitterfitta-kväll.

Dagens miss;   ...   och den kassa filmen Margot at the wedding ( se den inte!!)

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0