< Home

50årsfesten som blev ett Bröllop

Här har man undrat och funderat angående denna fest och fått svar att det inte alls är något stort planerat.
NAE men okey.
Kommer till Nya Skärgården (båten som tog oss med på ett julbord till sjöss) och känner in stämmningen.
Väl på båten blir vi beordrade att gå längst fram i båten för att samla in alla. Inget konstigt med det utan vi tog
våra glas med glögg och gjorde som vi blev tillsagda. När alla står samlade ser jag en kvinna som går igenom
folkmassan med något i handen. En tanke väcktes men där tog det stopp.
Helt plöstligt ser jag mamma med en bukett i handen och Niclas står bredvid henne. Då börjar dom spela - Jag ska aldrig sluta älska dig med Jonas Gardell. Sen går dom två upp mot kvinnan som precis gått igenom folkmassorna. Hon var präst. Tårarna sprutade av många många anledningar. Glädje såklart men dagens årsdag kom upp i huvudet fortare än jag förstått att det var ett bröllop som pågick.
Kvällen blev lyckad, ingen visste om att det skulle bli bröllop förutom jag som hade en känsla av att mamma skulle göra detta.
Magkänslor är bra!
Årsdagar är inte några roliga dagar.
Mysigt uppvaknande dock.

´Frågan idag är följande - När kan jag köra idag!?`
Stenhuggarscup i Mjölby står på schemat. Har redan missat hela gruppspelet men blir nog att se slutspelet.


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0