< Home

Filippinerna 2010



Hur lamnar man ett land som visade oss foljande:
1. Paradis,paradis och ater paradis. Det ar oar, laguner, berg, regnskog, hav, strander
2. 30% billigare an i Thailand. KANN PA DEN! Vi har bott som billigast for 42kr vardera och ater for ca 100kr tillsammans varje dag. Pengarna sinar ur vara kassaskap.. eller?
3. Vanligheternas ansikten - Filippinerna.. dom flesta. El Nido och Palawan har svarigheter med att visa tanderna, kanske ar det helt enkelt sa att vattnet har har fargat dom. 

Vad landet INTE har gett oss!
1. Valtranade kroppar ( visserligen "valtranade" gubbarna +45 men dom lagger vi inte nagon storre suktan efter)
2. MUSKLER
3. MUSKLER SOM FINNS PA SAMMA MANNISKA SOM HAR ETT VALTRANAT YTTRE (ej gubbar , aterigen, vi vill inte ha Arnold kopior.)

Vi har aven kommit underfund med foljande ting..
1. Tyskar, Hollandare, Irlandare och i viss man Kanadensare haller sig bort vid Malapascua trakten
2. Koreaner, Fransoser, Kanadensare och Amerikaner gillar El Nido
3. Koreaner, koreaner, KORENER, Kanadensare och Svennar gillar starkt Boracay


For att fira denna sista natt i landet sa tankte Sara och jag att vi skulle "snygga till oss" som vi vill kalla det.
Egentligen innebar det bara en rejaldusch alt raggardusch som kan toppas med en viss touch av rakhyvlar/epileringmaskin (epileringsmaskinen ar for ovrig totalt livsfarligt!).
Vi har gett manniskorna som bor pa varat Hostel mycket kott pa benen om dom vill tro att det hettade till i varat rum idag.
Foljande situation uppstod:
Sara i fullgang med epileringsmaskinen (den later lite som en vibrator) - Jag ar i fullgang och tranar (min vanstra sida haha, enda jag kan trana, armjavel!) och det medfor pustande och frustande vilket i sin tur , om man vill, kan kopplas till ston.
Sa vad har vi nu, ett vibbrerande ljud och ett stonande sadant.
Bor kanske lagga till att vi bor precis bredvid receptionen.

All in pa den!

Imorgon flyger vi till Manila och sedan over mot Borneo.
Jag ska rigga upp Jane och Tarzan-kostymerna redan ikvall sa dom inte blir nerpackade i fel vaska.
Alialialiaaaaaaaaaahhhhhh!
(det ar har ni ska se oss framfor er som djungelvanner och kastar oss i lianer.. ni kan ta minus pa mitt gips, det har jag kastat!!)

Det var meningen att ni skulle fa ett bildkollage har men vad ska jag saga, tekniken ville inte.
Kolla in pa Emelie Hamberg eller Sara Hogberg och bli van med oss pa facebook om ni vill se massa bilder.


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0