< Home

Med en gipsyxa i min hand



Art Cafe and Boutiqe har en slaende terass som bjuder in till langa sittningar med antingen en kaffekopp eller ett middagsmal. Utsikten ar det fantastiskt bla havet och bergen som omger den lilla staden El Nido.
Fran att ata frukost pa terassen har jag forflyttat mig in dar jag inte behover solglasogon och laser min Motley Crue bok. Vilken bok sen.. den har allt. Kansliga manniskor varnas for grovt vardad och ovardat sprak.
Men den har faktiskt haft allt hittills, laser min 456 sida av dom nastan 570 och vill inte att boken ska ta slut.

Imorgon ar det transportdag och aksjuketabletter ar inforskaffade. Alla gor vi misstag, men det ar vad man gor efter dom som raknas. PILLLLLER it is!!

Hundarna ligger pa restaurang golvet och vilar sig. Vinden blaser genom palsen samtidigt som den sveper ivag kvitton fran borden. En treecycke aker forbi och manniskor skrattar omkring mig.
Allt jag vill gora ar att ta av detta skit gips sla det mot all jag ser och latsas som om det aldrig hande nagot med min armbage den dar dagen i Boracay.

Kort och gott , jag har nu avverkat mitt straff av vardsloshet och vill nu tillbaka till civilicationen, 8h genom bergen.
Pa mandag ar det dags att lamna vackra filippinerna efter oss och stalla in oss pa mer natur i Borneo.

Till er som funderar pa filippinerna.
Cebu, fint, fattigt och mulet storre delen av tiden.
Malapascua, paradis o dar du bor syssla med dykning for att trivas
Boracay, paradis o dar du fester tills du ramlar omkull, alternativt bara njuter av allt vad Boracay har att erbjuda, allt fran Kitesurfing, snorkling, dykning, bad, skinboard, shopping vackra promenader och okey sjukvard.. haha
El Nido, naturresemal for det karleksfulla paret! Se till att ni har aksjuketabl med er for den 8h langa resan ar inte en lek!

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0