< Home

Morgon stund har... saltvatten i mun!



4am -piiiiip piip piiiiiiip - klockan ringer. En helt groggy Emelie tittar sig omkring och inser att det inte bara ar ett storande ljud som vackt henne utan att det ar alarmet som gar. Dags att gora sig redo infor sitt livs forsta djupdyk med hajarna.
Taggad men trott utan dess like.
Solen ligger fortfarande och sover, bara vattnet och fiskmannen som gor ljud.
Ar detta verkligen vart det?
Mitt svar hade nu sa har i efterhand formodligen blivit - Sjalvfallet!!
Om jag hade kunnat genomfora dyket vill saga!!

Uppstigningen i sig var sjukt jobbig, resan ut pa havet var kall , ca 24'C. Burr!
Wet suit on, buddy check, OK sign. Perfect.. lets go!!
NOOOT!
Nar vi val skulle ner sa fick jag enorma problem pa bara 5 mt. Jag kunde inte tryckutjamna. Rutinerad som man ar sa visste man precis vad som behovdes gora, ga upp lite och forsoka vidare.
Sa holl jag pa i 7 min.
INTE OKEY!
Tim (intruktor/manager) gjorde "Du har tid pa dig- tecknet". En smatt bitter och otroligt forbannad Emelie var tvungen att avbryta dykningen innan jag ens kommit ner till hajarna.
Zoe (instruktor/manager) beodrade mig att ta en dag off fran dykningen och kora tva dyk imorgon sen hajdyket igen pa torsdag.
Kanns som att jag ar pa havet hela tiden, det gungar mina vanner. Men jag gillar gung sa va tusan.
Pa tal om gung, kan meddela att jag somnade i Sara's hangmatta pa stranden idag.

Tur i oturen sa har vi inte fatt flyg till Boracay foran fredag. Jag har mer tid pa mig. Planen var forst att vi skulle dra imorgon vilket i sin tur skulle innebara att jag hade vi denna tidpunkten varit klar med min Advance kurs.
Neeeee men jag ar inte BIIIITTTER!!!!!!
(nooord, BF ar pa sin plats har!!)

Sara har inforskaffat sig farsk Aloe Vera blad som vi bryter och smorjer in pa det mindre bruna (dvs, roda omradena pa kroppen) Kanon haftigt.

Vi hittade i forrgar nagra harliga backpackers, Aaron, Ned plus nagra andra irlandare.
Hade en helt stort kul kvall som bjod pa allt..
Med allt menar jag foljande - Ol i solnedgangen, Middag, Kareoke med the locals, pubrunda (gar att ordna pa malapascua med lite fantasi).. allt avslutades med en diskussion om stjarnorna liggandes pa stranden. Behover jag saga att kvallen var lyckat och att haret fortfarande ar fullt med sand?

Jaa mamma det finns en 10:a utan matsack har. JAMIE!!

Dags att gunga vidare!!


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0