< Home

124 agg - jo jag tackar



Tillbaka pa fastlandet igen. Vi har lamnat Turtle Island bakom oss och har fatt bevittna en mega skoldis som lade hela 124 agg. Snacka om bra kvinna. Sen fick vi se nar Rangern (djurhallaren) tog alla aggen lade dom i en speciell inhangnad gard (tank gronsaksland men med staket runt). Dar gravs aggen ned och ska ligga dar 45 dagar sen kommer skoldisarna upp fran halet.
Hojdpunkten var nog nar dom redan "fardiga" skoldisbebisarna skulle ut i vattnet for fosta gangen.
I wanna see Finding Nemo right now!

Tillbaka efter en kanon tripp med en speedbat som hade tva 115 motorer som gav oss bra pirr i magen nar vi flog genom vagorna. Ar det sa det ar nar man hoppar bungy?
Far helt enkelt ta ratt pa det fortast mojligt.

Val tillbaka pa Sandakan Backpackers sa slangde vi oss i lounge delen och kande hur kroppen skrek av gladje
da det stog Chilldag pa schemat. Men som nastan alltid smog min energi sig pa och jag ville utforska saker.

Med forhoppningsfulla steg traskade vi bort mot stadens shoppingcenter. Forhoppningen i benen minskade for varje trappsteg. Vara shoppingsjalar skrek - Var ar handicrafts avdelningen????? Vara planbocker skrek - Halleluleja!
Vi klev in i nagot som vi kan jamfora som en saluhall i Sverige. Dar saldes det mangder av gronsaker, torkad fisk (mamma, jag smakade en torkad raka... fatta vilket stort steg. Den smakade salt, enbart salt. Sen luktade den burkmaten till akvariefiskar)
Lite langre in i hallen var det herrarnas tur att visa vad dom ville salja, det var kyckling, kycklinghjartan, fisk av alla sorter och former du kan tanka dig. Sara och jag kande oss som tva kandisar nar vi spatserade igenom folkmassorna som bestod av endast lokalbefolkning.
Till saken hor nog att vi hade urringade linnen (sara hade, mina ar bara almant opassande och baggy) och korta shorts. Inte undra pa att muslimerna tittar.

Efter varan misslyckade shopping drog vi oss mot Sabah Discovery Garden park dar jag antligen fick se mina
orkideer. Sa himla vackra. Nar vi i godan ro skulla ta en bra bild dar vi mest liknade apor, sara och jag, sa fick min mage ett spratt och det var marathon till toaletten. Hej ha turistmage. Dimor ar losningen pa allt trodde vi.. Pff vi langade in lite nya upplevelser istallet.
Vi tog oss pa den lokalabussen och fick aterigen mota Joel Clasen i framtiden, sag en sisodar 30 ar framat. Det ar alltsa busschaufforen jag pratar om.

Av bussen kom vi ocksa och hamnade sa ovantat som pa en krokodilfarm. Det var otroligt att se sa sma och sa stora krokodiler med det samsta skydd for oss och for dom. JAG VILL INTE REKOMMENDERA NAGON ATT AKA TILL KROKODILFARMEN I SANDAKAN - DET AR DJURPLAGERI!!

Precis i skrivandes stund kom Pizza Hut - snubben sa lika bra att sluta skriva har. En varm pizza och en kall Heineken ar vad som far avrunda varan upptackardag.

Ska aven skriva en liten halsning pa vaggen har for alla kommande backpackers. Vaggen ar alltsa stallet vi bor pa, deras vaggar ar tackta av halsningar. Skit mysigt.
Nee nu ar det slut pladdrat, olen blir ju varm.. Skandal!!


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0