< Home

Att utmana sig sjalv


4095 meter, 8,5 km och 7 timmar och 20 min
Ar exakt vad Mount Kinabalu gav min kropp i gava. Som ett litet plus var regnskogen, naturen pa berget och
upplevelsen sa mycket mer vart an smartan i knana nar man vandrade nedfor berget, vilket tog ca 3 timmar.
Jag ar sa glad att jag gjort det och jag kan skriva under pa att just det berget inte kommer att fa kanna mina svettdroppar mot sin mark igen.
I mitt huvud horde jag bara en gammal tranares rost "Det handlar om vilja, VILJA VILJA!!!"
Tack Kenny Overstam och Mats Bylow for dom orden, dom sitter i fortfarande..
Har man en gang hort dessa herrar skrika vilja en gang sa glommer man det inte!

Jag och en tysk gubbe hittade varandra gang pa gang under summit trailen sa det foll sig naturligt nar vi kompade ihop nar det var dags for att bestiga den sista delen efter nagra timmars somn.
02.00 ar det frukost pa berget. Koreanerna springer omkring och ar , som alltid, dom mest hogljudda (da ar jag medraknad av dom alla) och mest utrustade folket innanfor lodgens fyra vaggar. Det ar gastavar av den mest tekniskavarianten, pannlampor med dimmer, fargglada klader i alla dessa marken.
Hur som, dom ger oss ett rejalt skratt var enda gang dom kliver in i synfaltet.
02.30 borjade den sista vandringen. En vandring jag hade hort skulle innehalla repklattring. Hej hopp gummiarm!
Med en tyskgubbe (later inte sa barnvanligt) bakom sig som ger en hjalpande hand pa rumpan sa klarar man
det galant om man heter Emelie och vagrar ge sig.
(VIIIIIILJJJJA!)

04.30 dunkade vi vara trotta hander mot skylten och kramade om varandra.
Det var ett ogonblick av lycka och ren utmattning.
Sen var det bara att vanta.. och vanta.. och vanta. Till slut kom dom andra (ja vi var faktiskt forst upp den morgonen) sen nar alla 136 hade kommit upp fick man aterigen vanta.. och vanta.. och vanta ..
Vipps sa var soluppgangen over och alla borjade ga ner.
Varfor maste det ga sa snabbt?

Sa har ett par dagar efter sa kanns det lite stelt i kroppen men man ar glad att det nu har checkats av pa listan - idiotiska-saker-man-gor-enbart-for-att-man


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0