< Home

Harmoni i kropp och själ

Jajemän idag satsade vi på temat Harmoni , med andra ord Yoga. Kan inte påstå att det var bästa instruktören, men endå skönt att gå in och lägga sig med en filt och tända ljus för att förbereda kroppen med rätta anding, eller som vi säger här , pust.
Smartass som jag är stack jag upp på våning två och körde ett dunderpass efter yogan, lite fel ordning kan man tycka.
:)

Ni vet filmen The day after tomorrow när man får se hur spöklikt det är i staden..PRECIS så är det i Oslo nu.
Folk flyr staden under påsken.Otäckt!
Det är galet mycket folk nere på Bogstadsveien annars, men idag.. inte tomt men inte heller långt ifrån. Sen vid halv åtta då jag var klar på Elixia så trodde jag det var en spökstad jag bor i.
Nu har det mesta stängt fram tills nästa vecka. Wierd. Mataffären ,Meny,  har öppet på Påskafton mellan 9-15.
Hyttetur it is! Hejdå Norrbaggar, Hej Svennar:)

Trots tystheten i city idag så njöt jag av varenda minut.
Jag njuter av att gå vägen till gymmet då jag passerar antingen hela Bogstadsveien (shoppinggatan på Majorstuen) eller ett kvarter upp förbi alla gamla hus som påminner mig om att jag verkligen inte är i Sverige.
Att gå med mp3 på Elixia och träna skiten ur sig och bara vara ett med sig själv och sina tankar får mig att känna ro.
När PT-folket kommer fram och frågar hur allt är, vad jag gjort och vad jag ska träna, det  får mig att vilja le, för att människor är så öppna mot nya människor.
När jag handlar och får frågan om jag vill ha Kvitteringen så tittar jag upp varje gång och undrar, Varför frågar du? Ge mig den bara.. spar på rösten. Detta sker dock bara i huvudet för jag ler och ger människan , som med ca 85% chans är svenne, ett svar.
Handlade för exakt 319kr idag - för det fick jag lite smått och gott. Låter nästan som storhandling men ikke.
När jag ligger i min säng och tänker på min väg till Oslo så får jag ont i magen, den magvärken kommer alltid sitta där. Inte många som vet vad som skett inom mig, tur är väl de. Kan inte nog betona hur glad jag är att flytten blev av och att Oslo hade en famn för mig.

Om min rockbrud.
Hon har dom varmaste tankarna om alla andra utom sig själv. Hon tänker på det lilla extra som ingen annan tänker på, den lilla post-it lappen som kan få en att le utan hejd. Hennes hjärta försöker visa vägen men åskådaren kan inte se vart det visar för molnen av det förflutna. Molnen skingras alltid, behåll ditt tålamod.
-Med ditt starka hjärta kommer det inte ge upp, trots molnen. Tro mig!

Jag har alltid älskat att träffa nya människor och få lära känna nya personligheter, inte för att jag på någotvis vill ersätta dom underbara jag redan har i mitt liv utan för att lära mig mer om allt. En människa kan ge dig så mycket mer än bara vänskap- och kärleksrelationer.

Om min träningsbrud.
Hon ser på en med sina rådjursögon som alltid försöker att se situationer ur alla synvinklar innan hon beslutar sig för slutsatsen. Vi hittade varandra genom vårat besatta intresse - träningen. Hon är den andra Jag på en väldigt specifik punkt, detaljer!
Med glöd i ögonen och en stark personlighet kommer hon att bli en väldigt respekterad och duktig polis.
-Vill bara att du ska se till att få den respekten du förtjänar i en annan del av ditt liv - av "det" du har förvaltat i det innersta rummet.

Ska härmed svälja allt vad stolthet heter och berätta för er vad jag känner. Jag är rädd.  Rädd att inte trivas i Sverige, inte som jag trivs här i Norge.
Det är inte utan att chansa man märker om det funkar eller inte.

Om er två som hade en famn för mig!
Inte en dag utan er. Mitt hjärta är på vidgavel - och ni har stigit in.


Har precis avnjutit en daimkladdkaka med hallon sorbé, smakade fasansfullt GOTTT!!!
Buuu; Min timing...

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0