< Home

Påskferie

Underskatta aldrig makrill i tomatsås - en smakupplevelse utan gränser. Givetvis slängde jag på ost som fick smälta så där lagom innan den blir bränd.

För er i grannlandet så vill jag berätta att jag har nu 1 vecka helt ledigt från jobbet, vare sig jag vill eller inte. Det är stängt imorn för att ordrarna inte ska gå och sen är det röda dagar. Påsken är helig för norskarna. Maaaan.
Jag ska verkligen njuta, detta är min enda semester fram till jag beslutar att flytta härifrån. Så ska ta vara på var enda timme.
Uppstigning kl 08:00 för en morgonpromenad , förhoppningsvis i solsken, mot gymmet för att bränna av ett pass.
Hem och avnjuta en god lunch, frullen har jag redan spisat på gymmet. Var bara tvungen att lägga in ordet spisa.. Norrbaggar.  Puh!

För er information har jag genomgått fas 1 i min väg djupare ner i missbruket. Nu kör vi:)
( Det är ett hälsosamt sådant, så att säga..)

Ska slänga mig i sängen och se Bound nu, vilka tider det var.. haha. Man var inte gammal men minnen har jag. Låt oss kalla det upptäcksfärd.

På torsdag kommer Mami hem från Kosovo och lämnar KS18 bakom sig.. helt sjukt att det redan gått 6 månader.
Tiden springer förbi, ta vara på den. Det ska jag gö.. mot solsäkrare vidder.

Sista delen i detta blogginlägg måste få handla om jobbet, men inte bara allmänt dravvel utan vad vi åstadkom idag.
Satt ute på 13:30 rasten och hade ett underlägg på bordet.. Sofie hade en spritpenna i handen och jag hade idén i huvudet. Vi skrev upp Om 1 år, Om 3 år, Om 5 år och skrev ned alla våra namn (vi utlänningar) och ålder samt vad vi trodde vi skulle syssla med i framtiden. Det var riktig intressant, prova de. Rubriken var - Vägen ut från EMH- vi fick god respons från Kruella och gänget, dom skulle spara den och se vad som skulle stämma. Frågan är väl bara , Hur ska dom få reda på de?
Sätter lätt 100nok på att Daniel blir kvar.. haha!!

Applåd; Jobbet´s givmildhet, Påskägg och rödvin. Tackar!

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0