< Home

Gubben i lådan


05:20 slår jag upp øgonen och møts av ett ljust sken som fyller hela rummet. Ett rum som ær på tok før stædat før att vara mitt. Konstig kænsla men tacksam sådan.
Tar ut det sista infør min flytt till rummet bredvid. Drar på mig mina slappa, vidrigt fula harem inspirerade byxor och æter frukost . Detta sker sittandes, ganska stort før mig.
Hør att det blåser ute och tænker, bæst jag tar med mig en jacka. Tassar førsiktigt runt i lyan och læmnar min lægenhetsnyckel på byrån i rummet stænger dørren om mig och springer lite lætt nerfør trappen.
Boom, dørren bakom mig stængs och jag møts nu av vad jag trodde var kraftig vind, hællregn.
Dær står jag, i min vælklædda øverkropp och inte lika vælklædda underkropp och tænker, shit vad jag vill ha gummistøvlar och hoppa i vattenpølarna.
Førmodligen inte den normalaste reaktionen. Insåg 2 min senare att en reaktion i stil med "SHIT, jag som har tunna tunna harembyxor på mig kommer bli dygnsur.." men nej då..
Kom till jobbet 20 min tidigare æn vanligt och såg mig sjælv som en bløt katt som precis sprungit før att fly vædret.


Prisa regnet, væxterna væxer så æven vi. Næsta gång det blir sol kommer vi vara mer æn tacksamma.

Du som kænner dig skyldig våga inte døda en spindel till!!!!

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0