< Home

Hallucination?

Att prata på skype är så jäkla billigt.. typ gratis. Sådana uppfinnigar ska världen få mer av tycker jag.

Vill bara lyfta en liten sak så här efter chocken.
Jag har mitt fönster ut mot vägen, genomfartsled, vilket är väldigt rogivande och somna till trafiken.
Jag är inte ironisk.
Ibland när jag sitter och surfar så kikar jag ut för att betrakta omvärlden med kritiska ögon.
Nu till grejen. Det har börjat komma fram mer och mer sparkdräckter till vuxna här i Oslo. För den vågade.
Alltså det är en mjukisdress som är en heldress. Kan vara skit coolt i fjällstugan när man myser efter dagens
åkning. Det är däremot inte lika coolt i mina ögon att gå runt på Oslo´s gator och se ut som en stor gris med
blöja. Färgen på denna vidervärdiga klädsel är Rosa. Ni kan ju tänka er hur den rosakulören blir i mörker. Grisrosa!! Den här osmickrande dressen ger ett häng i baken som ingen - INGEN - kan bära upp.
Lägg till att tjejen hade sina bruna UGG-boots till.
Det var andra gången på kort tid jag såg henne i denna ascoola sparkdräckt.
Finn några fel..
Passform!
Passform!
Färgval!
Plats för uppvisandet!

Nu ska jag kasta in en nypa salt av dubbelmoral. För jag kan tycka att den är just - cool - men som sagt. Inte här.
Såg en Volcom idag som var jäkligt snygg. Den skulle jag vilja ha. På fjället!!
Hon ger mig en upplevelse som få klarat av på ett tag. Uppskattat i tristessens påtagliga stunder.

För er som inte varit i Norge, Oslo så kan jag berätta att detta är landet som äger på avdelningen Fritidsklädd till vardags. Om folk inte går i träningskläder så går dom i kläder-efter-väder outfits.
Gillar träningskläderna mest. Åtsittande byxor får en att träna synen och speciellt mörkerseendet såhär i vintertider.

Imorgon ska jag äntligen åka bräda! Säsongens första åk på nya brädan. YEAAAH!
Spänd av förväntan, som ett barn dagen innan julafton.


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0