< Home

Mentholbastu, Finskbastu, Kallbad och .. ´Regn`



Ja ni läste rätt, idag var det stora Bastudagen. Clasénius specialitet om du frågar mig. Själv är jag totalt värdelös
på att utstå den torra luften som infann sig i Finska bastun, men jag gav inte upp.
Har för första gången i mitt liv provat på Kallbad. Nog var det kallt alltid. Sjukt härlig känsla
när man sprang in i bastun igen och det började sticka i huden.
När vi ligger där och breder ut våra utpumpade kroppar så kläcker Mr C;
"Det här mår kroppen bra av..porerna öppnar sig"
Finns det något vidrigare ord än ordet -Porer- ?
Mentholbastun/Mintbastun var en succé, jag diggade nog den utan all imma mest. Finns en med imma och en utan.
Dock var massageduscharna och fontänen sönder så det kunde inte provas men vi kunde stå i Kald Yr , vilket innebär att du i stort sett står i mjukt, mjukt regn. Det första jag tänkte på var att man kan ta sjukt snygga kort där inne. Nästa gång ska jag absolut ta med kameran men inte i syfte att ta snygga bilder utan att visa er hur det ser ut. Sinnessjuk fint. Aqua Relax at Elixia Sjölyst!

Det finns chefer som man tycker är okey sen finns det chefer som fungerar lika bra som en skrumplever. Inga namn nämda.
Men att ge rätt information till personalen är kanske något dom bör klara av!? Men neej inte ens de kan man kräva.
Fast det känns inte så tungt att halvskatten är i december och inte i November.. Det blir nästintill samma inkomst då med, but still!

När jag läser om människor som hittat hem (läs; Linda Molander) så sätts min boll i rullning.
Vart är mitt hem?
Sverige, Norge?, Australien?, Usa?, Spanien?
Jag är inte oroad jag vet att jag kommer att finna mitt land, eller att landet kommer att finna mig med allt
vad det innebär men jag kan inte sluta tänka på hur mycket Norge har betytt och betyder för mig.
Jag är lycklig i väntan på att bli lyckligare!

"Älskar dig med
tänkte om jag kunde hänga upp din skjorta o halsduk i taket tills du kommer hem
eller lägga dom fint på kudden brevid
lägga ut dom på vänstra sidan av sängen så att det ser ut som du ligger där.."
- Boa


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0