< Home

Boven i mitt drama kallas kärlek


Unni Drougge.
Läs den!!

Vad är det som sker med mig och lokaltrafiken i denna stad?!?!
Ännu en gång är tåget 40min försenat.
Ännu en trikk som inte dyker upp.
Kanske värsta dagen på hela tiden sen jag kom hit, och då har den inte varit helt åt helsike.
Små arbetsmyror som tar en liten bit åt gången och bygger upp berget av dåliga saker.
Försöker ta mig en närmare titt på dom, så där nära att jag måste kisa med  ena ögat för att få en skarp bild när dom bär det mindre positiva bitarna på sina axlar och lägger de på mina. Med nöje ska jag snart skjuta bort er med mina fingrar en efter en.
Va säger ni nu då?
Energitjuvarna har blivit mindre men likt tusan är dom där.

Om man bara vill ha ett tuggummi ur automaten så stoppar man i en krona och vrider om. Man ber praktiskt taget om det. Visst tusan förväntar man sig att det ska komma ner i handen på en då?!
Stoppade inte kronan där för att jag inte ville ha något.
(Mycket givande samtal från biktens-handsfree)

Man läser mycket när man är här on the other side- speciellt  bloggar, min rutt har förändrats lite.. några har tillkommit andra har försvunnit.
Många väcker utropstecken andra frågetecken, ibland hamnar punkter efter varandra...
Bloggar är en väldigt bra input i bekantas liv.
Det finns gånger då man tyckt att det varit en lite för bra input.
I slutändan handlar det väldigt mycket om hur man tolkar saker och hur man reagerar efter hur mycket man bryr sig om personen i fråga.


Stigen är oftast igenväxt,den är definitivt inte upplyst och det finns inga skyltar du kan följa.
Så den är väldigt svår att hitta.
När du väl hittat den då fortsätter du att gå tills du möts av en väldoftande äng fullt med fjärilar.
Då vet du att du hittat rätt!
Inte förän du hittat denna äng ska du sluta gå, titta inte åt sidan och tro dig ha hittat rätt,
det är bara ett fält av sumpmark...
Följ alltid ditt hjärta!

Jag kan inte sluta bry mig om människor- ni ska vara lyckliga för då blir jag lycklig!



Hell-O diggar inte; Att jag har något otalt med sena trikken!

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0