< Home

Hur kan du bidra?


Ärade studenter nu står vuxenlivet på er tröskel och känslan av att man vill rygga tillbaka in i tryggheten kommer sakta men säkert komma över er när frihetskänslan lagt sig.
dörren som möjligt. Men för all del gö inte det, bästa tiden är nu!!
La familia hade en skara som tog studenten och jag min skit missade allt för jobb. Men fick höra av Cao -toppstudenten åtminstone. Hur stolt kan man bli som vän??
Check this out.. Stipendie för bästa elev på skolan, Stipendie för bästa elev på programmet... jo då det fixade hon.. Med snittbetyg över 19 , målvakt i div2 samt landslagsspelare (F19 snart även F21 ..hihi) så är det en prestation utöver det
vanliga! Du är en förebild Caroline Ekman!!
Stinafina och LillaMY tog med studenten.. Ni blir så jäkla stora nu. Galet.
Saknar er tjejer!!!!
         
Måste säga att Cao verkligen gjorde slag i saken med texten på tröjan. Menar betygen- HAHA! BF1 och BF2- toppstudenter!!(?)


Hur mycket medmänniska är du?
Frågan har poppat upp i mitt huvud alldeles för många gånger när jag går förbi alla uteliggare i staden.
Visst att vi har Öst-tiggarna med, men det är fejkt så vitt folk säger.. Vilket jag i stort sett tror på då man ser dom stå grupperade på morgonen och delar ut muggar så dom kan tigga av folk. Ungefär som ett fotbollsslag innan match, man kör ringen och sin hejaramsa... Åhhhh TIGGA!

Hursomhaver.. Uteliggarna får mitt hjärta att stanna varje gång jag passerar dom. Tänker alltid runt frågan - Hur blev ditt liv så här?
Det var en händelse som fick mig att vilja ge en kram till en fin medmänniska- en affärsman sprang (likt jag) till T-banan en morgon för några månader sedan. Han med portföljen i ena handen och en brunpåse i den andra- en bullpåse (runda smörgåsbullar) och kavajen som fladdrade av vinden. Han sprang förbi personen som försökte sitt bästa att hålla värmen ihopkrupen längs med väggen. Han tvärstannade. Jag var så när på att springa in i honom.. Han tog ur en bulle till sig själv sen frågade han killen som var hemlös om han ville ha dom andra. Förskräckt tittade han upp med bedjande ögon som visade den största tacksamheten jag skådat på riktigt länge. Dom bullarna kan ha gjort hans dag.. En dag närmare ett längre liv.
Om man känner att det är något man inte vill ha hemma, en filt, några skor, mössa eller vantar vad vet jag. Tveka inte.
Fråga den hemlösa du passerar varje dag om det kan vara till nytta för honom/henne, istället för att ge pengar som oftast går till droger eller alkohol kan man ge dom materiellating.  

Vissa av er kanske tycker detta är löjligt men vi snackar om andra människor som ibland- nästan alltid- inte har något.
Att se dom ligga 2 till 3 stycken och spoona under presenningar och tidningar i vinterstormen för att hålla värmen får en att tänka ett steg till.
Våga hjälpa!!


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0