< Home

För att jag kan om jag vill


Tänkte en tanke och följde den.. med andra ord drog med musik till jobbet. Om det gick hem? ATT det gjorde.
Sjukt pepp blev vi -Daniel, Fred och jag fantiserade oss bort.. snubbarna såg stränderna i LA och jag såg Varamon. Någon som känner likheten?

Har sagt det förut och säger det igen, EMH , vad hände där?
Potentiella kåtbockar hela bunten?

Måste berätta om en sjukt pinsam händelse.
Sitter på bussen som för ovanlighetensskull är smockfull vid denna tidpunkt, kan bero på att lokaltrafiken alltid tabbar sig så fort det blir vitt på marken - anyway..
Sitter vid en fyra, ja ni vet då man sitter ansikte mot varandra.
En brud längst in och sen jag, vi sitter i körriktningen. En man i ca 45-års åldern kliver på. Jag sitter i min egen värld med  min bok. Bussen drar iväg och han rammlar rakt över mig. Där satt jag med min mössa som åkt ner till hakan och med en bok fattigare eftersom den drog iväg på en åktur (skratta ni). Inte kuul för honom, lite smått pinsamt. En annan skrattar lite osäkert bort det hela.. Kan ju hända vem som helst.
Det var nu man trodde alla försökte dölja denna händelse eller tona ned den en aning.. Men neej neej vi är i Norge och här finns det härliga personligheter förstår ni. Bruden bredvid mig kläcker något i form med
" Ohh kosligt, klemme lit!?"
Jag tänkte för mig själv, vad enda in i helvete sysslar hon med. Käften liksom, eller ska jag behöva riva ut några sidor och stoppa dom i munnen på dig? Tig kvinna.
Nu kan det verkligen inte bli mer pinsamt.. trodde jag.
Bruden trycker på stopp och ställer sig upp för att gå av, bussen har precis stannat till och hon låtsas ramlar över honom!! Kan ni fatta hur otroligt pinsamt detta blev. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, och han sen.
Hon bara garvade och gick ut.
I vanliga fall hade jag diggat denna brud som egentligen gjorde en störtskön grej men inte helt okey endå. Lite väl på något sätt.
Inuti asgarvade jag utan desslike för vad hon precis hade gjort men med en unns sympati för hur jobbigt det måste varit för honom, någonstans lite sympati för henne med som var totalt jävla genomblåst - summan av kardemumman inte lätt för någon av dom.

Ett samtal kom idag, både till Sofie och till mig.
Vad ska man säga?
Guess who?!

Sjukt bra pass idag, nice att man blir starkare, annars borde man kanske börja bli orolig.

I luften eller vad?
Liten tanke som dyker upp - Frågan är om man ska passa eller hålla i bollen?
Har bra spelförståelse har jag hört så borde kanske se hur spelet artar sig..
Sjukt bra match om inte annat.


Hell-O diggar; Adam, Gry, Anders och Schulman som har gett mig sjuka skrattattacker på jobbet.

Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0