< Home

The 90´s - Ett försvarstal

Mitt försvarstal kommer här..
Jag ville att det skulle bli lagom nostalgiskt att ta upp klippet lite i efterhand när den redan publicerats i flera tusentals bloggar. Så det är inte för att jag bor i ett kollektiv utan en fungerande tv och med total brist på intresse för svt.se..
Neej då det menade jag egentligen inte.. fast endå lite.. men när jag tänker till nae inte direkt.

Ironi

Schyffert är helt klart matchens lirare - ryser av alla igenkännade saker han snackade om och då är jag född 86.
Va tänker ni riktigt gamla russin som föddes på andra sidan åttanollan??
Ska visa mami klippet hon kommer att vrida sig i skratt.
Eller va fan, Mami klicka på länken.. det klarar du seså!
http://svtplay.se/t/111146/the_90_s_-_ett_forsvarstal

Micha, mitt outande kommer imorn. Då händer det grejer!
Missa inte.

Innan jag slänger ihop locket så ska ni få komma lite närmare några av karaktärerna som finns på jobbet.
Hälften av dom är rasister - vilket måste vara kämpigt nog med tanke på att dom först och främst är rasister och för det
andra med tanke på att ca 47,8% (ja jag har kommit till %kapitlet i boken) av dom som jobbar eller jobbat dom senaste 3månaderna representerar länder som Sverige, USA, Portugal, Jamaica, Skottland, England, Frankrike och för att inte prata om chefen som kommer från Danmark. Man skulle kunna säga att dom jobbar i motvind.
Idioti.
När en norsk Kruella DeVil ger viktig information på förbaskat jobbig norska till en grupp människor med så många olika nationaliteter så kan man utan att ha 2,0 på högskoleprovet inse att det är bäddat för problem.

Det är där man tycker att det räcker.. men ikke!
Inte har vi ens kommit halvvägs, men för att inte tråka ut er så ska jag bara berätta lite om våran Myrslok.
Detta är en individ som jag verkligen tog till mig och fortfarande tycker väldigt synd om. Dessvärre så har min respekt hittat hål som inte är okey.
Att sitta på toaletten och äta en 200g chockladkaka varje dag prick klockan 12:30 - och samtidigtnsköta nr 2 känns mindre okey!! Man hoppas innerligt att det var allt men neej neej. Individen smusslar även med detta och av någon ogrundlig anledning lämnar denna personen sitt skåp på vidgavel allt för ofta vilket öppnar upp för lite affärer- jag skulle lätt kunna kränga bort godis för några hundra ( det är dyrt i Norge ;) .. men ni fattar).

Nästa gång ska vi komma tätt-in-till pälssmekande pervot och den psykopatiska polisen.
Håll till godo suckers!


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0