< Home

Power

Norges nationaldag 2009.

Med enorma förväntningar på Nationaldagen alla pratar om vaknade jag tio min innan paraden skulle börja. Jiiikes.
Inte bra. Men snabb som jag är så var jag klar 20min senare med dusch och sminkning , det sistnämda tar vi med en nypa salt.
Iklädd klänningar och vita Converse på fötterna traskade vi ned till Slottet.
Är det något Norge kan så är det att fira traditioner- Shiiiit vad fina alla var. Flaggor, bunad, flätor, ballonger, alkohol.. jag kan fortsätta i all oändlighet men ni slipper faktiskt. Kort sagt så var det smockat i hela staden..en syn dom flesta bör ha på sin Bucket list..
Cooolt helt klart. Nog för att paraden bestod av div.skolor runt om Oslo (exakt 110st) och deras orkestrar. 
Att det sen var årets varmaste dag gjorde det inte sämre direkt. 17 Mai i mitt hjärta.

När ni är i Oslo måste ni till Fugazi!!
Klubben är belägen inomhus och på  deras bakgård som är så cool.. graffitivägg, helt sprillans ny bar, en terass som fungerar som tak över halva bakgården, resterande del har ett stort "segel" som tak.
Dj:n kommer förmodligen kastas upp 3 meter i luften istället för att stå på scen och köra sitt race.
Inomhus är det ett litet dansgolv (det stora blir terassen och bakgården) mycket chill sittplatser
av mormors gamla fotöljer och en bar även uppe.
När man ska gå in på Fugazi bör man ha kommit upp i en ålder av 23 år. Ingången är ett stort tegelvalv som är upplyst med spottar. Jag diggar stället stenhårt.
Ser mycket lovande ut med jobbtider i juni. Hjälp säger jag.. hur ska jag orka..haha.

Checka in min planering!!

Har löst nästa vecka då det på torsdagen är Bartendertävling och Red Bull lansering.
För att få ihop mitt liv nästa vecka ska jag gö följande. Jobba ikapp några timmar på onsdagen så jobbar 7-18 kanske 19. Torsdag blir 12-20, hem och om jag har tur äta något snabbt för kl 21 börjar jag på Fugazi och jobbar stängning vilket är 03:00 sen ska det ryddas så hemma runt 5-6. Är ni med på upplägget?
På fredagen skulle jag från början  jobbat 7-15 (det finns inga kvällspass på fredagar) men eftersom jag jobbade ikapp på onsdagen så kommer jag runt 10-11 och jobbar till 15.
Erkänn imponerande planering? Fortfarande med??
Btw .. lite schyy schyy om detta jag är egentligen på ett läkarbesök. Hehe.
Fick även veta att vi ska få iväg varor för 16 miljoner nästa vecka, övertidstimmar ohh yeees!!!
Detta är bara en försmak av juni, då kommer jag gå på knäna.. men alltid intressant och se hur den utsikten är.
Fick precis veta att jag ska ta Joels jobbtimmar på lördag.. Yeees!!

Spöket är kvar, kommer alltid vara det. Utan att du vet om det så går du alldeles för ofta genom huvudet på mig.
Det är en kluven känsla.
Den rent ut sagt stör mig.

Jag har idag inhandlat ett par grymma hörlurar men blev i stort sett blåst så ska se om jag får lämna tillbaka dom (Jävla Expert) och köpa dom på Elkjøp ( vårat elgiganten) istället.
Löjligt bra ljud , mot vad jag har haft tidigare.. kommentarer överflödiga..:)
Tack för låten... Huvudet på spiken!! Deppig, visst men shit vilken underbar låt.
Mer musik åt folket.

Hade bästa passet på evigheter idag.

" 1 hour?... I´m impressed Emelie!!"

Ord som får en sjuuukt peppad.
Körde rygg, biceps och mage som styrka idag och satte mig på en spinningcykel 1 timma.
Det passet går inte av för hackor! Nöjd som aldrig förr:)
Nu är vi tillbaka, High five!

Applåd; Vart tog Onsdagen den 20 maj vägen?


Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0