< Home

När allt inte riktigt var som vanligt utanför


Öppnar ögonen och känner värken i kroppen, lyfter knappt huvudet från kudden för att kika ut. Regnar det?
Är det mörkt? Svaren på båda frågorna är -Nej! Då vet jag i samma sekund att jag är illa ute. Inte för regnet, utan för att det är ljust, vilket i sin tur innebär att jag har försovit mig big time.
Att missa tider är bland det vidrigaste jag vet, känslan, misslyckandet som fyller hela kroppen, stressen.
Inte kul!
Snabbt kommer jag fram till varför jag ens har vaknat till för det var inte av utvilad-känsla det skedde, utan av 4 sms.
Börjar 07.00 klockan 10.20 var jag på jobbet. Ne jag mår inte som jag brukar.. ville bara gråta och skrika att någon skulle låta mig vara ifred. Fattar inte jobbet att jag är trött!?! Varför jobba? Varför kan chefen inte bara ha förståelse för att jag är sjuk och inte orkar idag!?.. Självklart så är detta en typiskt försova sig- känsla. Det har bara hänt två gånger under 8 månader så kan tycka att det är lugnt.
Det är nu det passar med att ni ger mig cred, jag sa nämligen ifrån mig kvällens pass på Fuggan för att jag mådde skit.
Vem har smittat mig? I will hunt you down!

Såg på Sverige-Norge idag. Ska skicka följande till Dennerby.

"Inlärning:
1.Spelare 1 pressar bollföraren. Om bollföraren är rättvänd får pressaren ofta nöja sig med att styra honom/henne utåt. Om felvänd skall pressen vara hårdare.
2. Spelare 2 täcker ytan runt och bakom sig samtidigt som han ger ett visst understöd till spelare 1.
3. Spelare 3 täcker ytan runt sig.
4. Spelare 4 som täcker ytan runt sig och bortanför sig.
5. Om anfallande spelare byter plats ligger bara försvararna kvar i sina positioner.
6. När bollen passas och en ny spelare blir bollförare övergår pressansvaret till försvararen i dennes zon. Man brukar säga att "pressaren går" när "bollen går".
7. Press eller styrning skall alltid ske utåt kanterna och försvarande skall jobba med centrering.
8. Överflyttning mot bollsidan för att täcka de farligaste ytorna. Frys och visa på bra försvarslösningar samt ge spelarna begreppen press, pressavstånd, täckning och understöd. Postionsförsvar prioriterar press och täckning.

1. Variationer: arbete. Inför ev. offside för att underlätta backlinjens

HUVUDDEL
Varaktighet: Spelare: 30 min / Målvakter: 30 min
Träningsprogram (T) - :: Secrets to Soccer :: Sida 3 av 5"



Nu har jag klagat och skrivit den mest ovärdiga inledningen i blogghistorien så va fan ska man följa upp med om inte en skvätt glädjerader om att fröken Hami ska bränna pengar imorgon!
Ohh yes!
Shopping är min specialitet. Wooohoo!

Lännis och jag ska gadda ihop oss och snacka som det aldrig tidigare har snackats. Den kvinnan, hon är för bra för att vara sann.
(Läs gadda ihop oss som att gruppera oss inte tatuera..)





Comments

Make your comment here:

Name:

E-mail: (Won´t get published)

Your Blog?!:

Comment:

Remember me?
Trackback
RSS 2.0